‘Ik heb nu toegang tot zoveel kennis en informatie’

‘Er staat zoveel kennis en informatie op internet, zoveel om jezelf te ontwikkelen. En daar kan ik nu allemaal bij, dat maakt je echt rijker van geest’, aldus Trudy de Jong (65) uit Woerden. Trudy volgde de cursus Klik&Tik in de Bibliotheek Woerden.

Waarom volgt u de cursus Klik&Tik?

‘Computers en internet kom je dagelijks tegen. Ik begon het steeds meer te missen dat ik daar niet mee om kon gaan, terwijl die vaardigheden wel steeds belangrijker worden. Ik wilde bijvoorbeeld wel recepten opzoeken, wist dat het kon, maar waar begin je?’.

Wat brengt de cursus u?

‘Ik heb nu meer zelfvertrouwen, ben niet meer bang om achter de computer te zitten. Ik zoek naaipatronen op en stuur e-mails. Wanneer ik iets interessants op de radio hoor, kan ik daar nu zelf meer over lezen op internet. Of ik zoek op waar welke boodschappen in de reclame zijn, dat is toch wel erg gemakkelijk nu. Ik had al een laptop, maar kon er weinig mee - dat is nu echt anders!

Wat zou u nog meer willen leren?

‘In de toekomst wil ik online kunnen bankieren, dat lijkt me erg handig om te kunnen. Dan kan ik online winkelen zonder dat ik mijn zoons hoef in te schakelen. Voor werk heb ik het niet nodig dat ik om kan gaan met computers en internet, maar voor mezelf wél. Het is de toekomst en je kunt niet achterblijven.’

Interview met Trudy de Jong, deelneemster Klik&Tik
16 november 2016

Ondersteuning in de Bibliotheek

E-mails versturen, belastingaangifte doen, geld overmaken of sociale media: internet is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Ook de overheid gaat mee met deze trend. Alle (lokale) overheidsdiensten zijn digitaal.

In de Bibliotheek kunt u een cursus volgen waarmee u beter uitgerust bent op digitaal gebied:

• Klik & Tik is een cursus voor mensen zonder of met heel weinig ervaring met computers en internet.
  • Digisterker is een cursus waar mensen leren hoe ze gebruik kunnen maken van de online overheidsdiensten zoals de Belastingdienst, het UWV en de gemeente.

Ook bent u welkom tijdens een van onze inloopuren met vragen over uw telefoon, tablet, social media, maken van afspraken bij de gemeente, aanvragen huursubsidie, downloaden e-books en nog veel meer.

Meer over hulp in de Bibliotheek