Expo "Zo gepiept!" in Oudewater

14 februari 2023 t/m 7 maart 2023 | Bibliotheek Oudewater

"Deze rookmelders fluisteren. Druk op de testknop en luister naar de verhalen die de rookmelders je vertellen. Kom maar dichtbij, ze zijn zachtjes afgesteld".

Dat is hoe expo: Zo gepiept! begint. Een expositie waar je ervaart hoe rookmelders jouw leven kunnen redden als er brand is in huis. Veel mensen denken “dat overkomt mij niet” en toch rukt de brandweer regelmatig uit vanwege brand in een woning. Jij zorgt toch ook voor de veiligheid van jou en je gezin? Hang daarom rookmelders op en test ze regelmatig.

Door te ruiken, luisteren en te doen, ontdek je in deze expo hoe belangrijk rookmelders voor jou zijn. Wist je dat het zelfs sinds 1 juli 2022 wettelijk verplicht is om op elke verdieping een werkende rookmelder te hebben? Je hangt ze in de gang en de overloop en het liefst ook in de slaapkamers. Ook daarover leer je meer in deze expositie.

“Zo gepiept!” is ontwikkeld door de brandweer van de Veiligheidsregio Utrecht en staat vanaf 14 februari bij ons in Bibliotheek Oudewater. Kom langs en beleef het zelf!

Meer over rookmelders en de expositie