Aquarellen expositie in Woerden

20 april 2023 t/m 8 juli 2023 | Bibliotheek Woerden

Kosten: gratis

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

In Bibliotheek Woerden is een expositie te zien met aquarellen van Fons van der Reep.

Uitgestelde expositie

De bedoeling was om ter gelegenheid van zijn 75ste verjaardag in 2020 een overzichtsexpositie van zijn aquarellen van de laatste jaren te maken. Helaas kon dit vanwege corona niet doorgaan. Nu heeft hij de gelegenheid tot 8 juli 2023 ruim 40 werken te tonen in de Bibliotheek Woerden.

Over Fons van der Reep

In 1965 is Fons van der Reep, na Haarlem en Amsterdam, in Woerden terecht gekomen doordat zijn vader, na het vertrek van de nonnen, hoofd van de Mariaschool werd. Na zijn huwelijk is Fons met zijn vrouw en zoon in Woerden blijven wonen en na drie verhuizingen in Molenvliet beland. Na zijn werkzaam leven als grafisch vormgever bij afwisselend reclamebureaus en drukkerijen, is hij lid geworden van de Kunstkring Woerden. Naast zijn werk vulde hij zijn tijd al met tekenen, schilderen, fotograferen, boetseren en taal. Hij verzorgde de uitnodigingen en affiches van de Kunstkring, maakte het 'smoelenboek', was actief in de expositiecommissie en nam en neemt nog steeds deel aan de model- en portretsessies. Favoriet vakantieland is Griekenland. Vooral de eilanden, met name Samos, worden door hem en zijn vrouw graag bezocht. Het is ook daar dat hij contact heeft met kunstenaars uit diverse disciplines waaronder fotografen, schilders en keramisten. De invloed op zijn werk is in deze expositie duidelijk zichtbaar. Dit jaar is hij een van de genomineerden voor de RijnKunstprijs met de foto van een verfbladder. Een serie portretten van oud-voorzitters en de huidige voorzitter van de Kunstkring is in de afwerkingsfase en zal te zijner tijd tentoongesteld worden. Ook dan bent u allen van harte welkom.

De expositie is voor iedereen te zien tijdens openingstijden van Bibliotheek Woerden, Meulmansweg 27.