De Bibliotheek helpt bij aanvragen Energietoeslag

Gepubliceerd op: 3 november 2023 10:23

Het online aanvragen van de Energietoeslag is niet voor iedereen even makkelijk. Dat blijkt uit de vragen die de Bibliotheek bij het Informatiepunt Digitale Overheid krijgt. Daarom biedt de Bibliotheek de laatste maanden van dit jaar extra hulp.

Hulp bij online aanvragen

Iedereen die een inkomen heeft dat niet hoger is dan 120 % van de bijstandsnorm, kan tot 31 december 2023, de energietoeslag online aanvragen. De gemeenten hebben Ferm Werk de opdracht gegeven de aanvragen te behandelen en de Energietoeslag uit te keren. Dat kan online via DigiD en eventueel via een papieren formulier. De Bibliotheek helpt degenen die de uitleg niet begrijpen of niet digitaal vaardig genoeg zijn om het online formulier in te vullen.

Verruiming maatregel in Woerden en Oudewater

De gemeenten Woerden en Oudewater hebben de voorwaarden voor het aanvragen van de toeslag verruimd. Dit is nu mogelijk voor Iedereen die een inkomen heeft dat niet hoger is dan 140 % van de bijstandsnorm.

Naar Ferm Werk >>>

Informatiepunt Digitale Overheid

Bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek worden deze mensen op weg geholpen. Ze worden geholpen met het aanvragen van een DigiD en met het invullen van het formulier. Zodat ze zeker weten dat hun aanvraag goed is gegaan.

Kom naar één van de spreekuren

De Energietoeslag 2023 kan aangevraagd worden t/m 30 juni 2024.  Mensen die hulp nodig hebben of vragen hebben over de Energietoeslag kunnen terecht bij één van de digitale spreekuren van het Informatiepunt Digitale Overheid. Bekijk de Agenda voor de dag en tijd van de digitale spreekuren.

Naar de Agenda >>>

Blijf op de hoogte

Abonneer je op onze nieuwsbrief en ontvang elke maand het laatste nieuws, handige tips en informatie over onze activiteiten in je mailbox.

Abonneer je op onze nieuwsbrief >