Menstruatieproducten Uitgiftepunt MUP in Woerden

Gepubliceerd op: 11 mei 2023 13:17

1 op de 10 vrouwen heeft soms geen geld voor maandverband. Daarom bieden we bij het Menstruatieproducten Uitgiftepunt (MUP) in Bibliotheek Woerden gratis menstruatieproducten aan.

Het MUP is een initiatief van het Armoedefonds en we zijn blij dat we hier als Bibliotheek aan mee kunnen werken! In samenwerking met Nudoen! Woerden. CliĆ«nten van Nudoen! hebben het kastje voor de producten gemaakt en opgehangen.

Waar vind je het MUP?

Je vindt het Menstruatieproducten Uitgiftepunt bij de toiletten in Bibliotheek Woerden (Meulmansweg 27, Woerden). Andere MUP locaties in Woerden? Kijk dan op deze kaart.

De producten

Bij het MUP kan je deze gratis menstruatieproducten halen:

• tampons
  • maandverband (verschillende soorten)

Over het MUP

Het Armoedefonds: Als je moet rondkomen van een beperkt budget in de week, gaat dat geld grotendeels op aan eten en drinken. Maar van dat geld moeten ook verzorgings- en hygiƫneproducten gekocht worden. Dat maakt dat er soms geen geld is voor maandverband of andere menstruatieproducten. Menstruatieproducten moeten voor iedere vrouw beschikbaar zijn die het nodig heeft. Het Armoedefonds stelt daarom gratis menstruatieproducten beschikbaar via lokale hulporganisaties en andere laagdrempelige locaties. We willen vrouwen zelf de keus bieden om een product uit te kiezen dat bij hen past en dat zij comfortabel vinden.