Resultaat 1 - 10 (van 38)

• Nieuwe groep Woerdenaren klikt en tikt erop los Bekijk details

12 maart 2024

Donderdag 7 maart heeft een groep cursisten de cursus Klik & Tik afgerond in de Bibliotheek van Woerden. Tijdens deze cursus leer je stap voor stap omgaan met de computer en leer je vertrouwd te raken met verschillende programma’s. Met deze nieuwe kennis en een certificaat op zak ligt er een hele nieuwe digitale wereld voor hen open.

• Emma Stürtz voorleeskampioen van het Groene Hart Bekijk details

12 maart 2024

Emma Stürtz, van de Andersenschool in Woerden, is de voorleeskampioen van het Groene Hart geworden. Met mooi stemgebruik en goed getimede stiltes wist ze de jury te overtuigen. Nu mag ze het opnemen tegen winnaars uit andere regio's in de provinciale finale.

• Veilig online Bekijk details

7 maart 2024

Nepnieuws is van alle tijden. Maar met internet is het steeds makkelijker om nepnieuws in omloop te brengen. Soms gebeurt dat onbedoeld, soms is het kwade opzet. Hoe herken je nepnieuws en hoe wapen je je er tegen. Met deze tips van de Bibliotheek helpen we je om het échte nieuws van het nepnieuws te onderscheiden.

• Zelf veilig leren computeren? Het kan in de Bibliotheek Bekijk details

7 maart 2024

Een mailtje sturen, iets kopen, een afspraak maken bij de gemeente of je zorgtoeslag regelen. Je kunt steeds meer doen via de computer en het internet. Dat is handig, maar veel mensen vinden het ook moeilijk of zijn bang dat het niet veilig is.

• Hulp bij belastingaangifte in de Bibliotheek Bekijk details

1 maart 2024

Vanaf 1 maart doet Nederland weer aangifte voor de inkomstenbelasting. Niet voor iedereen is dit even gemakkelijk. De Bibliotheek organiseert in samenwerking met Kwadraad een belastingspreekuur om hierbij te ondersteunen. Je kunt nu een afspraak maken.

• De Kinderjury leesweken zijn begonnen Bekijk details

26 februari 2024

Tijdens de leesweken t/m 9 april worden alle kinderen aangemoedigd zoveel mogelijk boeken te lezen. Want hoe meer je leest, hoe meer plezier je beleeft aan lezen en hoe makkelijker het is om je favoriete boek te bepalen.

• Familie activiteiten in de Boekenweek Bekijk details

5 februari 2024

Iedereen maakt deel uit van een familie. Je kunt niet zonder. Maar soms kun je ook niet met en raak je elkaar kwijt. Denk je aan familie dan komen de verhalen wel los. De literatuur staat dan ook bol van de familieverhalen.

• Exposities in Woerden, Kamerik en Zegveld Bekijk details

1 februari 2024

Kom tijdens openingstijden naar de Bibliotheek om fraaie foto's en gevarieerde kunstwerken te zien.

• Extra voorleesfeesten in januari Bekijk details

11 januari 2024

Van 24 januari t/m 3 februari zijn de Nationale Voorleesdagen. Kom je ook naar één van onze extra voorleesfeesten?

• Heb ik recht op toeslag? Bekijk details

4 januari 2024

Vaak denken mensen dat ze geen recht hebben op toeslagen, terwijl dit wel zo is. Dat is zonde. Daarom roept Dienst Toeslagen iedereen op te checken of zij toeslag kunnen krijgen

Paginanavigatie