Jaarverslag 2021

Gepubliceerd op: 2 mei 2022 10:56

Opnieuw hebben we een bewogen jaar achter de rug. Wil je weten wat wij het afgelopen jaar allemaal hebben bereikt? Lees het nu in ons jaarverslag dat je via de website kunt bekijken.

Essentiële dienstverlening

Zoals veel bedrijven, werd ook de Bibliotheek geraakt door de Coronacrisis. Opnieuw moesten we geruimte tijd de deuren sluiten.

Maar er werd juist ook duidelijk van welke waarde we zijn voor de samenleving. In het najaar van 2021 werd de Bibliotheek door het Rijk aangemerkt als essentiële dienstverlening. Daardoor konden wij tijdens de lockdown in het najaar open blijven. Waardoor we alle inwoners uit de gemeenten Montfoort, Oudewater en Woerden niet alleen digitaal, maar ook fysiek konden bereiken.

Zo konden mensen ook tijdens de lockdown boeken en films halen om thuis de tijd goed door te kunnen brengen. Maar konden we ook de nodige ondersteuning verlenen aan hen die hulp nodig hadden bij zaken als het maken van een afspraak voor vaccinatie, hulp bij het downloaden van de CoronaCheckApp en uitleg over de maatregelen aan die mensen die de taal onvoldoende machtig zijn.

Ook hulp nodig bij taal of bij de computer?