Cursus gedichten schrijven in Woerden

7 mei 2024, 19:00 t/m 21 mei 2024, 21:00 | Bibliotheek Woerden

Kosten: Gratis

Lijkt het je leuk om kennis te maken met het schrijven van poëzie of schrijf je al een beetje? Kom naar de cursus gedichten schrijven in Woerden onder de bezielende leiding van onze huisdichter.

In drie avonden ga je onder begeleiding van dichter Ronald E. Aalten aan de slag met poëzie. Via woordspellen, theorie en uitwisseling van gedichten ga je schrijven aan je eigen werk. Deze cursus is geschikt voor iedereen van 17 jaar en ouder.

Naast de workshop komt er op 30 mei nog een avond met de mogelijkheid gedichten voor te dragen. Dit komt onder de noemer “Woerdense Woorden”. Dit initiatief vindt 1x in de maand plaats op verschillende podia. Op 30 mei ben je hiervoor welkom in Bibliotheek Woerden.

Over onze huisdichter

Je ziet onze huisdichter, Ronald E. Aalten,  op bijgaande foto. Hij vertelt over zichzelf:

"Tijdens een zware periode op mijn achttiende waarin ik in een kliniek heb gezeten ben ik begonnen met schrijven. Dit schrijven heb ik sindsdien niet meer losgelaten. Het is in dichterlijke vorm allemaal op papier gekomen. En ben inmiddels verliefd op de geur van vers inkt op papier. Woorden vloeiden toen als een waterval op papier. Er ligt nu in de Bibliotheek ook een bundel van mijn werk.

Met enige regelmaat ben ik ook in de bibliotheek te vinden met mijn typemachine en schrijf ik graag een gedicht op maat".

Lees het werk van Ronald die schrijft onder het pseudoniem Modern Monk

Alle gegevens

• Op 7, 14 en 21 mei
  • In Bibliotheek Woerden
  • Van 19.00 tot 21.00 uur
  • Deelname gratis
  • Graag vooraf aanmelden via onderstaande oranje knop

Hulp nodig bij het aanmelden?

Lukt het niet met aanmelden? Kom dan tijdens service-uren naar de informatiebalie van de Bibliotheek. Wij helpen je graag.