ANBI

De Bibliotheek is een goed doel: de organisatie is aangemerkt als culturele Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) en is daarmee vrijgesteld van successie- en schenkingsrecht. Steun aan de Bibliotheek kan hierdoor fiscaal gezien gunstig zijn, zowel voor particulieren als bedrijven. De belastingdienst betaalt mee aan uw gift.

Eenmalig schenken als particulier

Eenmalige giften zijn fiscaal voordelig en kunt u als persoonsgebonden aftrek van de inkomensbelasting aftrekken. Op de website van de Belastingdienst vindt u meer uitleg

U kunt uw gift overmaken via bankrekening (IBAN) NL25 RABO 0331 1024 12 t.n.v. Stichting Bibliotheek Het Groene Hart o.v.v. 'eenmalige gift'.

Periodiek schenken als particulier

Wilt u vaker schenken en/of niet te maken hebben met drempels of maxima, dan kunt u een lijfrente afsluiten. De Belastingdienst biedt daarvoor een modelovereenkomst voor periodieke giften aan op haar website.

Algemene gegevens t.b.v. ANBI

Statutaire naam en contactgegevens:

• RSIN / fiscaal-nummer: 815532180
  • BTW-nummer: NL8155.32.180.B01
  • KvK-nummer: 30211154

Doelstelling

De stichting heeft ten doel:

• Het bevorderen van de openbare bibliotheekvoorzieningen in het verzorgingsgebied, omvattende onder andere de gemeenten Montfoort, Oudewater en Woerden

Raad van Toezicht:

• nog in te vullen, voorzitter
  • Danny Boere, lid
  • Sander Spit, lid
  • Tineke van Maanen, lid

Interim directeur-bestuurder

Hester van Beek

Beloningsbeleid

Het personeel valt onder de CAO openbare Bibliotheken

Jaarverslag

Het laatste jaarverslag kunt u hier bekijken.