Ook vrijwilliger worden?

Op deze pagina laten we graag enkele van onze vrijwilligers aan het woord. Geïnteresseerd geraakt om ook vrijwilligerswerk te doen bij de Bibliotheek? Kijk op onze vacature-pagina voor een overzicht van openstaande functies of neem geheel vrijblijvend contact met ons op.

Wat bieden wij

Naast een prettige werksfeer betrekken we onze vrijwilligers zoveel mogelijk bij onze organisatie. Zo krijgen ook de vrijwilligers een eindejaarattentie, worden er bijeenkomsten georganiseerd en is er elk jaar een leuk uitje of etentje. Natuurlijk krijgen de vrijwilligers ook een gratis abonnement van onze Bibliotheek.

Corrie van Dijk vrijwilliger gastvrouw

Tien jaar geleden verloor Corrie van Dijk door een reorganisatie haar baan. “In een moeilijk economische tijd werd al snel duidelijk dat nieuw werk vinden niet te doen zou zijn. Ik ben toen gaan nadenken over vrijwilligerswerk."

Tini Kluft vrijwilliger gastvrouw

Tini Kluft is zowel vrijwilliger voor de Bibliotheek in Harmelen als voor het Dorpshuis, waar de Bibliotheek in gehuisvest is. “Ik werkte op de Speelzaal toen een collega die al actief was voor de Bibliotheek mij vroeg een aantal maanden voor haar waar te nemen. En ik vond het zo leuk: ik ben nooit meer weggegaan.”

Monique van Elk vrijwilliger Digitale hulp

Wanneer Monique van Elk boventallig wordt verklaard, gaat ze op zoek naar een vrijwilligersbaantje, dat ze met behoud van haar WW kon doen. “Op het werk was ik vaak de vraagbaak van collega’s als het ging om digitale vragen, zelfs voor de jongere garde. De vrijwilligersvacature om twee uur per week het Digitaal Café te draaien, sprak me dan ook direct aan toen ik die tegenkwam.”

Maartje van den Bosch taalvrijwilliger

Maartje is een betrokken vrijwilliger die haar taalmaatjes graag mee op stap neemt. “Ik ga wel eens met een deelnemer naar de bakker. Dan vraag ik of zij mijn brood willen bestellen. Of we pakken een terrasje. Op die manier leren de mensen de Nederlandse taal ook in de praktijk gebruiken.”

Paul de Ridder vrijwilliger Taalvisite

Paul de Ridder is Taalvisitevrijwilliger: “Ik werk als zelfstandige en vind het daarnaast belangrijk om ook een paar uurtjes in de week vrij te maken voor vrijwilligerswerk. Eerder was ik door enthousiaste verhalen van een kennis aangestoken om taalmaatje te worden."

Albert Wouda vrijwilliger Digitale hulp

Albert is begeleider bij de cursussen Klik & Tik en Digisterker. “Het is een mooie tijdsbesteding en dankbaar werk. Het is mooi als ik angsten weg kan nemen en mensen door mij meer vertrouwen krijgen in de digitale wereld”, zo vat Albert Wouda (71) samen waarom hij zich graag als vrijwilliger inzet.

Ook vrijwilliger worden?

Ben je enthousiast geworden van deze verhalen? Word ook vrijwilliger.

Woon je in de regio van Houten, IJsselstein of Vijfheerenlanden?