Expositie over Vrijheid

24 april 2024 t/m 31 mei 2024 | Bibliotheek Woerden

In de Bibliotheek Woerden zijn werken te zien gemaakt door leerlingen van 3 havo/vwo van het Minkema College. In het thema "Vrijheid".

Expositie Monument

Wat zie je voor je als je aan ‘vrijheid’ denkt? Hoe gedenk jij? Bij een standbeeld, op een bijzondere plek? En kun jij dat idee, dat gevoel verbeelden en onder woorden brengen?

Dat was de opdracht die de derdejaars havo/vwo-leerlingen van het Minkema College kregen. Het thema Vrijheid stond centraal bij deze opdracht voor het vak 3DArt. De uitvoering was vrij te bepalen door de leerlingen zelf. De expositie toont hierdoor zeer diverse kunstwerken qua invalshoek, vormgeving en technieken. De onderwerpen variëren van vrijheid voor vrouwen, dieren, Oeigoeren tot overlevenden van de oorlog en terugkerende soldaten.

Een zeer prangende expositie, speciaal in deze tijd van het jaar. De moeite waard om te komen bekijken! Te zien tijdens openingstijden van Bibliotheek Woerden, Meulmansweg 27.