Expositie Schilderclub Polycromia in Woerden

8 april 2024 t/m 29 juni 2024 | Bibliotheek Woerden

In de Bibliotheek Woerden is opnieuw een veelzijdige expositie te zien met werk van leden van Schilderclub Polycromia (=veel kleuren).

De 50 schilderijen die worden geƫxposeerd laten verschillende stijlen zijn en tonen landschappen, stillevens, dieren, (sport)portretten en dromerige voorstellingen in realistische, kleurrijke en vrije expressie.

Leden van de club zijn hobbyschilders Cees Blonk, Joyce de Haan, Trijnie Kinds, Henk Kloosterboer, Marga Vijn, Stijnie Vroege en Truus Zwaneveld. Zij zijn zich pas op latere leeftijd gaan toeleggen op het schilderen.

Afgelopen jaar is het gezelschap uitgebreid met Hanneke van Rijnsoever, Ella Droogers en Maartje Verweij. Iedere donderdagmorgen komen ze bij elkaar in de ruimte van de Kunstkring om vrij te schilderen op papier, doek of paneel. Tijdens de koffie of aan het einde van de ochtend wordt er commentaar op elkaars werk geleverd.

Veel van de werken in de expositie zijn te koop. Je vindt de contactgegevens van de schilders bij de expositie.