Expositie De Schilderclub Woerden

8 januari 2024 t/m 8 april 2024 | Bibliotheek Woerden

In de Bibliotheek Woerden is opnieuw een veelzijdige expositie te zien met schilderijen van De Schilderclub Woerden.

De Schilderclub Woerden

De Schilderclub Woerden bestaat al meer dan 30 jaar. Het is een laagdrempelige schilderclub waar mensen uit Woerden en omgeving terecht kunnen om hun hobby uit te oefenen. Op dit moment heeft De Schilderclub 42 leden die wekelijks bijeenkomen in de middag of de avond.

Het programma wordt elk jaar samengesteld door begeleider Peter Kempeneers, in overleg met de leden. Peter zorgt ervoor dat er elk jaar verschillende technieken aan bod komen en ook verschillende materialen. Daarnaast geeft hij de nodige achtergrondinformatie en een stukje kunstgeschiedenis. Het gaat vooral om het delen van een gezamenlijke interesse. Het niveau maakt daarbij niet uit.

Op dit moment hangt er in de Bibliotheek Woerden een diversiteit aan schilderijen, van kleurrijk naar ingetogen, van abstract tot realistisch en van modern tot aan klassiek.

Dieren, portretten, landschappen, gebouwen… teveel om op te noemen.

De werken zijn tot 8 april te zien tijdens de openingstijden van Bibliotheek Woerden, Meulmansweg 27.

Meer over De Schilderclub Woerden