Kinderjury stemfeest in Woerden

Gepubliceerd op: 1 april 2024 21:01

Kinderen kunnen op dit moment zoveel mogelijk boeken lezen die in 2023 zijn verschenen. Je vindt ze in de Bibliotheken op speciale tafels. Op 13 april begint het stemmen voor de Kinderjury. In Woerden houden we tijdens de stemperiode een heus stemfeest!

Voor kinderen van 6 tot 9 jaar

Voor kinderen van 6 tot 9 jaar komt Sabine van der Stadt naar ons feest. Sabine is degene die al die prachtige tekeningen maakt bij de boeken van Thomas, Rutger en Paco. Vandaag vertelt zij hoe het is om tekenaar, ofwel illustratrice, te zijn van dit bekende boek. Daarnaast kun je meedoen met de miniworkshop 'teken jezelf met Paco' waarbij de kinderen zichzelf in dezelfde tekenstijl als de boeken kunnen tekenen met Paco erbij. Gevorderde kinderen kunnen proberen om ook Paco zelf te tekenen en zichzelf. Daarna is er natuurlijk tijd voor vragen en om je boek te signeren.

• In Bibliotheek Woerden
  • Voor kinderen van 6 tot 9 jaar
  • Van 14.00 tot 14.45 uur
  • Toegang is gratis, aanmelden verplicht via de grijze knop hieronder

Ik kom naar Sabine van der Stadt

Voor kinderen van 9 tot 12 jaar

Voor de kinderen van 9 tot 12 jaar komt Kevin Hassing naar ons feest. Kevin Hassing won vorig jaar de kinderjury prijs met zijn boek Mus en Kapitein Kwaadbaard en de Amorfe. Vandaag komt Kevin naar onze bibliotheek en vertelt hij hoe is het idee van het boek tot stand gekomen? Hoe gaat het schrijven en maken van een boek verder in zijn werk? Ook vertelt hij over de vele stemmen die hij inspreekt voor tekenfilms en series.

Naast dat Kevin zelf vertelt worden de kinderen ook zelf aan het werk gezet met een opdracht en een ware piratenquiz.

• In Bibliotheek Woerden
  • Voor kinderen van 9 tot 12 jaar
  • Van 15.15 tot 16.15 uur
  • Toegang is gratis, aanmelden verplicht via de grijze knop hieronder

Ik kom naar Kevin Hassing

Stemmen voor de Kinderjury

In onze Bibliotheken kunnen kinderen vanaf 10 april hun stem uitbrengen voor het beste boek van 2023. Natuurlijk is er ook tijdens het stemfeest gelegenheid tot stemmen.