Bibliotheek Montfoort geopend!

Gepubliceerd op: 14 december 2023 14:45

Hoera! Gisteren is Bibliotheek Montfoort officieel geopend. Directeur bestuurder van Bibliotheek het Groene Hart, Hester van Beek, wethouder Kees van Dalen van de Gemeente Montfoort en directeur Jan Henk den Adel van SWOM knipten gezamenlijk het symbolische lint door en openden hiermee onze nieuwste vestiging.

Met de opening van de vernieuwde vestiging wordt er een mooie stap gezet richting een volwaardige Bibliotheek in Montfoort. Naast het uitzoeken van een goed boek en het ophalen en terugbrengen van reserveringen, kunnen bezoekers nu ook in Montfoort terecht voor een uiteenlopend bibliotheekprogramma, zoals een meeleesgroep voor volwassenen, spreekuren voor taal of rekenvaardigheid en voorleesmomenten voor peuters. Tijdens de service-uren kan je met vragen terecht bij een bibliotheekmedewerker, ook op digitaal gebied.

Wethouder Kees van Dalen is er trots op dat Montfoort weer een Bibliotheek heeft: “De Bibliotheek is niet alleen maar een plek voor boeken. Het is tegenwoordig veel meer dan dat. Het is bijvoorbeeld ook een plek voor het voorkomen van laaggeletterdheid, leesbevordering en van ontmoeting en informatie. Het heeft hier een tijdje anders geheten, maar inmiddels omvat de term Bibliotheek zoveel dat we er trots op zijn dat we het hier weer Bibliotheek kunnen noemen.”

Bibliotheek Montfoort is op werkdagen geopend van 9:30-12:30 en van 13:30-16:30 uur (met de Kerstdagen, vrijdagmiddag 29 december en Nieuwjaarsdag gsloten).

Alles uit de agenda

De pagina met openingstijden van Montfoort