Zelf veilig leren computeren? Het kan in de Bibliotheek

Gepubliceerd op: 7 maart 2024 12:55

Een mailtje sturen, iets kopen, een afspraak maken bij de gemeente of je zorgtoeslag regelen. Je kunt steeds meer doen via de computer en het internet. Dat is handig, maar veel mensen vinden het ook moeilijk of zijn bang dat het niet veilig is.

Heb je nog weinig ervaring met computer of internet? En wil je meer leren hierover?
In de Bibliotheek kun je een cursus doen om handiger te worden op de computer.

Bij de cursus Klik & Tik leer je hoe de computer werkt, hoe je het internet start, hoe je een website bezoekt en hoe je een mailtje verstuurt. En natuurlijk leer je hoe je dit allemaal veilig kunt doen.

Cursus Klik & Tik

• Elke maandagmorgen van 10.00 tot 12.00 uur (in Bibliotheek Oudewater)
  • Elke dinsdagmiddag van 14.00 tot 16.00 uur (in Bibliotheek Woerden)
  • Elke donderdagmorgen van 10.00 tot 12.00 uur (in Bibliotheek Woerden)
  • Individuele begeleiding
  • Je werkt in eigen tempo en vragen stellen mag altijd.
  • Er is ook tijd voor een gezellig praatje en een kop koffie.

Deelname is gratis. Je hoeft geen lid te zijn. Vooraf aanmelden is nodig. Zie hieronder voor aanmelden.

Dit leer je in de cursus

In de cursus ga je met verschillende onderwerpen aan de slag:

• internet gebruiken
  • websites bekijken
  • zoeken met zoekmachines
  • formulieren invullen
  • informatie aanvragen
  • e-mailen
  • bestanden downloaden
  • online bestellen van artikelen

Meedoen?

Vooraf aanmelden is nodig. Klik op de oranje button hieronder om naar het aanmeldformulier te gaan. Je kunt je ook aanmelden bij de balie van de bibliotheek of bellen naar 0348-562627. Een medewerker van de Bibliotheek neemt contact met je op voor een kort intakegesprek nadat je je hebt aangemeld.

Meld je hier aan