Kunstwerken Lezen in Beeld onthuld

Gepubliceerd op: 21 december 2023 10:57

Donderdag 14 december zijn in Bibliotheek Woerden de kunstwerken onthuld die zes jonge kunstenaars uit onze regio gemaakt hebben.

Lezen in Beeld

In juni lanceerden wij samen met het Cultuur Platform Woerden het kunstproject Lezen in Beeld. De opdracht was: "Beeld het thema Leesplezier uit op creatieve wijze. Deze opdracht gaven we aan zes jonge getalenteerde kunstenaars uit Woerden en omgeving. Het afgelopen half jaar werden zij begeleid met verschillende inspirerende workshops. Op donderdag 14 december is het resultaat feestelijk onthuld.

Jody Verhoef, Manon van Vliet, Flo Kortekaas, Karlijn de Bruijn, Elvira Balla en Mariƫtte van Waard hebben ieder een unieke eigen kijk gegeven op Leesplezier. Alle zes kunstwerken nodigen uit om er samen over in gesprek te gaan.

Wij zijn erg blij met deze fraaie kunstwerken! De kunstwerken worden actief ingezet tijdens activiteiten in de Bibliotheek, zoals het Taalbuis en schoolbezoeken.

Bekijk hieronder het eindresultaat of kom tijdens openingstijden een kijkje nemen in de Bibliotheek Woerden. Ze zijn tot begin januari te bekijken.