Donderdag 9 mei, Hemelvaartsdag, zijn onze vestigingen gesloten.

Mariaschool uit Oudewater wint eerste Lees Challenge!

Gepubliceerd op: 9 juni 2023 17:25

Dit jaar organiseerde Bibliotheek Het Groene Hart voor het eerst een Lees Challenge op scholen in de regio. Er is dan ook voor het eerst een winnaar bekend van deze Challenge, namelijk de Mariaschool in Oudewater!

Van de Mariaschool deden de groepen 3 t/m 8 mee aan de Lees Challenge. De leerlingen van Groep 7 hebben met hun vlogs ervoor gezorgd dat hun school in totaal de meeste Lees Challenges voltooide. Groep 4 had een van de Challenges gewonnen. Mede door de inzet van deze beide groepen heeft de Mariaschool uiteindelijk de Lees Challenge gewonnen. Op dinsdag 6 juni 2023 kregen de leerlingen van de Mariaschool een heuse kampioensbeker! Daarnaast ontvingen zij  het boek ‘Er was misschien eens- deel 2’ van Kamiel de Bruyne. Goed gedaan!

De Lees Challenge

De Lees Challenge werd georganiseerd door Bibliotheek Het Groene Hart om het leesniveau en leesplezier van kinderen te verhogen. Verdeeld over het schooljaar waren er 3 Lees Challenges waar 4 scholen aan mee hebben gedaan. Leuke opdrachten waarbij het lezen centraal stond, zoals het maken van een vlog over je favoriete leesboek.

De deelnemende scholen waren: Mariaschool Oudewater, De Regenboog in Woerden, de Wegwijzer in Woerden en de Horizon in Harmelen.

Doet jouw school volgend jaar ook mee? Lees meer