Bezoekers in 2022

Jaaroverzicht 2022 | Bezoekers

Een krantje, boek of tijdschrift lezen. Werken of studeren. Een tentoonstelling of activiteit bezoeken. Of binnenwandelen met een vraag. Je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek om ons te bezoeken. En we zien dat dat ook steeds meer gebeurt.

Meer activiteiten = meer bezoekers!

In 2022 zijn er meer activiteiten voor volwassenen geweest. Met onder andere wisselende exposities in diverse vestigingen, meeleesgroepen, boeken blinddates en activiteiten voor volwassenen en kinderen. En dat leidt direct tot meer bezoekers.

Een aantal activiteiten uitgelicht:

Popronde Woerden

Voor de derde keer werd de Bibliotheek in Woerden omgebouwd tot een poppodium. 190 mensen kwamen luisteren naar 3 verschillende bands.

Trompetter van de Prins

Ter gelegenheid van de opening van de exposite over 350 jaar Oud Hollandse Waterlinie kwam het poppentheater de Trompetter van de Prins naar de Bibliotheek Woerden. 30 kinderen en hun ouders genoten van de voorstelling.

Culture Run Woerden

Rennend de Bibliotheek door. Dat kon tijdens de Culture Run van Woerden. Maar liefst 476 mensen hebben de Bibliotheek tijdens de Culture Run bezocht.

Meer bezoekers voor spreekuren

Steeds meer mensen weten de Bibliotheek te vinden als zij vragen hebben over het gebruik van hun laptop, mobiele telefoon, e-reader of hun tablet. En als zij vragen over het regelen van zaken met de digitale overheid. Dat draagt bij aan de bezoekerscijfers in onze vestigingen.

Lees hier meer over het aantal bezoeken en de vragen die worden gesteld.

Online bezoekers lopen iets terug

Ook online kunnen leden en niet-leden ons bezoeken. Leden kunnen materialen reserveren of verlengen. Daarnaast is er voor leden een groot aanbod aan online cursussen en naslagwerken waarvoor ze thuis kunnen inloggen.

Voor niet-leden is de website een bron aan informatie. Ook zij kunnen diverse online cursussen en trainingen volgen gericht op computergebruik en beter Nederlands leren.

Onze website heeft bovendien een doorverwijsfunctie naar partners of betrouwbare website met informatie voor onder meer scholieren en studenten. En natuurlijk zorgen we ervoor dat de website altijd een bron van inspiratie is met diverse inspiratiepagina’s voor boeken en tijdens campagnes en feestdagen met speciale themapagina’s.

Online bezoekers

• 107.346

bezoeken op de website

• 12.995

mensen bereikt op Facebook

volgers op LinkedIn

volgers op Instagram

Uitgelicht: Startpas

In maart hebben wij de Startpas geïntroduceerd: een pas waarmee je het eerste uur gratis gebruik kan maken van de vaste computer. Een pas waarmee je tegen een kleine vergoeding kunt printen en kopiëren. En waarmee je af en toe tegen betaling een boek kunt lenen. Speciaal voor die mensen die geen lid willen worden van de Bibliotheek. In 2022 zijn er al 164 Startpassen aangemaakt.