Lions Vredesposter Wedstrijd in Woerden

Maandag 19 februari 2024 t/m zaterdag 24 februari 2024 | Bibliotheek Woerden

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Tot en met zaterdag 24 februari zijn in Woerden tekeningen te zien die gemaakt zijn door scholieren van Woerdense scholen. Zij hebben meegedaan aan een wereldwijde wedstrijd.

Breng ook je stem uit!

Jij kunt meebepalen wie de Woerdense publieksprijs wint. In de Bibliotheek hangt bij de expositie een poster met een grote QR-code. Scan deze code en kies vervolgens het nummer van je favoriete tekening. Je kunt stemmen tot en met zaterdag 24 februari.

Op maandagavond 26 februari reikt burgemeester Victor Molkenboer de prijzen uit, in het gemeentehuis van Woerden.

Kom kijken en breng je stem uit.

Over de wedstrijd

De Vredesposterwedstrijd wordt jaarlijks wereldwijd door Lions International gehouden. In Woerden organiseert de Lionsclub Woerden deze wedstrijd voor leerlingen van groepen 7 en 8 van de basisscholen en brugklassen van het middelbaar onderwijs. Dit jaar was het thema van de wedstrijd:  "Durf te dromen".

Wereldwijd geven honderdduizenden kinderen in de vorm van een poster uiting aan hun gevoelens over Vrede. Achter elke tekening zit een bijzonder kind met haar of zijn ervaringen. Het is heel ontroerend om te zien wat hen beweegt.