De Nationale Voorleesdagen

Van woensdag 24 januari t/m zaterdag 3 februari 2024

Voorlezen is leuk én belangrijk voor de ontwikkeling van een kind. Daarom vinden De Nationale Voorleesdagen plaats van woensdag 24 januari t/m zaterdag 3 februari 2024. Bekijk de Prentenboeken Top 10 én het Prentenboek van het Jaar en kom naar de Bibliotheek!

Word lid en krijg een leuk vosje

Maak je kind tijdens De Nationale Voorleesdagen gratis lid van de Bibliotheek en ontvang het voorleesknuffeltje cadeau! Voor kinderen van 2 tot 6 jaar. Zolang de voorraad strekt.

Kom naar een van onze feestjes!

Voorstelling "Help! Een verrassing!"

bekijk de boekentips met onder andere het Prentenboek van het Jaar en de Prentenboeken Top 10

Marianne van Houten neemt de kinderen op speelse wijze mee in de wereld van Suus en August die heel verschillend zijn.

Kom naar deze vrolijke muziektheatervoorstelling in Muziekhuis Oudewater. Zondag 21 januari.

Informatie en aanmelden

Voorleespret in Oudewater en Linschoten

Speciaal voor de Nationale Voorleesdagen is er een voorleesfeest in de Wulverhorst in Oudewater én in de Bibliotheek Linschoten. Op woensdag 24 januari.

Voor meer informatie en aanmelden kies hieronder de knop van jouw locatie.

Wulverhorst Oudewater

de Bibliotheek Linschoten

Voorleesfeest Woerden met leesconsulente Mieke

Gratis kleurplaat van het Prentenboek van het Jaar

In Woerden zijn de kleintjes welkom bij een interactief voorleesfeest waarbij onze leesconsulente Mieke het Prentenboek van het jaar op spectaculaire wijze tot leven brengt. Zaterdag 27 januari.

Informatie en aanmelden

Kleur jij een mooi vosje?

Download hier de kleurplaat van het vosje. Veel kleurplezier!

Kleurplaat

Boekentips voor 0-6 jaar!

Bekijk het Prentenboek van het Jaar, de Prentenboeken Top 10 en tips voor voorleesfilmpjes.

Miriam Bos Help! Een verrassing!

PRENTENBOEK VAN HET JAAR 2024

Het kleurrijke prentenboekdebuut van Miriam Bos is Het Prentenboek van het Jaar! Het boek 'Help! Een verrassing!' is een humorvol, kleurrijk en liefdevol prentenboek waarin 'jezelf mogen zijn' op een subtiele manier centraal staat.

Bekijk dit boek

📚 Prentenboeken Top 10 2024

Digitale versie 'Help! Een verrassing!'

Bekijk vanaf 24 januari de hele animatie van het Prentenboek van het Jaar: 'Help! Een verrassing' bij Bereslim. Log gratis in met je bibliotheekaccount:

In 4 stappen log je in bij Bereslim:

1. Klik op de knop 'Inloggen bij Bereslim'
  2. Vul het nummer in van je bibliotheekpas
  3. Vul je wachtwoord in
  4. Klik op de knop 'Inloggen'

Veel lees- en luisterplezier!

Inloggen bij 'Bereslim'

Meertalige voorleesfilmpjes

Voorleesfilmpjes zijn goed voor de taalontwikkeling van je kind - en ze zijn nog leuk ook. Leer je kind lachend lezen! We hebben honderden filmpjes in zes talen: Nederlands, Arabisch, Pools, Turks, Spaans en Engels.

Ga naar de pagina met meertalige voorleesfilmpjes

▶️ De 10 leukste voorleesfilmpjes van De Voorleeshoek (log in met je bibliotheekaccount)