Maandag 20 mei zijn onze vestigingen gesloten. We wensen iedereen een fijn Pinksterweekend.

Nieuwe schoolbibliotheek geopend op basisschool Jorai in Zegeveld

Gepubliceerd op: 29 april 2024 15:20

Donderdagavond 11 april werd op basisschool Jorai de nieuwe schoolbibliotheek feestelijk geopend. De school in Zegveld is vanaf dit jaar officieel deelnemer aan het De Bibliotheek op School-traject van Bibliotheek Het Groene Hart en kan dit nu vieren met een eigen bibliotheek.

Trots laat leescoördinator Bea Pak de nieuwe Bibliotheek op School zien. De afgelopen weken is er hard gewerkt aan de inrichting van de nieuwe ‘bieb’. Basisschool Jorai mag zich nu officieel een Bibliotheek op School-locatie noemen. Niet alleen betekent dit een passende en actuele boekencollectie voor de school, ook wordt de school actief begeleid door een leesconsulent van Bibliotheek Het Groene Hart. Leesconsulent Mieke Vlooswijk is blij met de nieuwe Bibliotheek op School: “Met de nieuwe bibliotheek kunnen we veel beter monitoren welke boeken er geleend worden en welke niet. Zo kunnen we echt een collectie samenstellen die past bij de kinderen van de school.”

De afgelopen weken zijn de kinderen enthousiast aan de slag gegaan met een project over boeken. Elke klas koos een eigen thema en heeft hieromheen van alles geleerd en gemaakt. Tijdens de opening van de bibliotheek hebben alle klassen hun project gepresenteerd. Als grand finale werd met het doorknippen van het lint de nieuwe bibliotheek geopend.