Zomerlezen, extra lang lenen en openingstijden

Gepubliceerd op: 21 juni 2024 10:30

Tot begin augustus neem je alle boeken lekker lang mee naar huis, namelijk voor zes weken! Zo kan je zorgeloos op vakantie.

Zomerlezen

We hebben met Zomerlezen een pagina boordevol leestips voor je verzameld. Alle boeken die je nu leent neem je voor zes weken mee naar huis. Tot het einde van de zomervakantie leen je extra lang.

Openingstijden

Op onze pagina Openingstijden vind je altijd de actuele openingstijden. Benieuwd of jouw vestiging gewijzigde openingstijden heeft in de zomervakantie? Klik op de vestiging van jouw keuze en vind daar het overzicht voor deze zomer.

Actuele openingstijden

Online lezen en luisteren

Wist je dat je met een jeugd-, klein-, standaard- of plusabonnement naast de 10 fysieke materialen ook nog de nodige online boeken kunt lenen? Online worden de boeken voor drie weken uitgeleend, dus die kan je het beste aan de vooravond van de vakantietrip op je apparaatje zetten. Bij de genoemde abonnementen leen je naast de fysieke materialen ook nog:

• 10 e-books (in de app of op je e-reader)
  • 10 luisterboeken (in de app)
  • 5 online tijdschriften (in de app)
  • 5 verdiepende artikelen van De Correspondent (in de app, deze worden voor 1 week uitgeleend)

De collectie online tijdschriften is aanzienlijk uitgebreid. Zo lees je nu ook de Flow, Roots of Vrij Nederland in de app.

Nog geen lid? Word lid en haal deze zomer het maximale uit je abonnement!

Lezen voor de Lijst

Gaan jouw kinderen die op het (V)MBO zitten alvast wat lezen voor de lijst deze zomer? Ook deze zomer en het komend schooljaar kunnen ze gratis hun boeken online lezen en luisteren via de LEESAPP. De boekencollectie in de LEESAPP is speciaal voor deze doelgroep samengesteld.

Online cursussen

Je kunt de zomer natuurlijk ook gebruiken om iets nieuws te leren. Om bij te spijkeren voor werk of om een nieuwe hobby te starten. Als je lid bent van de Bibliotheek heb je toegang tot veel interessante online cursussen op de leerplatformen Soofos en Goodhabitz. Log in met je bibliotheekgegevens en je kunt meteen beginnen met een online cursus!