Vrijwilligers gezocht: gastvrouw / gastheer in de Bibliotheek

Gepubliceerd op: 9 november 2023 11:30

Hoelang ze het werk al doet, weet ze niet meer precies: “Het zal zo’n vijftien jaar geleden geweest zijn dat die collega mij vroeg haar taken als gastvrouw in de Bibliotheek tijdelijk over te nemen omdat zij er een paar maand tussenuit ging. Ik ben een echt mensenmens en vind het heerlijk als hier mensen rond hobbelen en mij vragen stellen. Het was voor mij direct duidelijk: hier zit ik op mijn plek en ik ga niet meer weg.” Wil jij ook mensen helpen die de Bibliotheek bezoeken? Meld je dan aan als vrijwilliger voor de functie van gastvrouw / gastheer.

Mijn dag is goed als ik een paar bezoekers gelukkig de deur uit zie lopen

In gesprek met Tini Kluft

Gastvrouw of gastheer bij de Bibliotheek

• Je ontvangt klanten en zorgt dat zij zich welkom voelen, zowel in de Bibliotheek zelf als via de telefoon. Bezoekers voelen zich bij jou gezien en gehoord.
  • Je maakt bezoekers waar nodig wegwijs in de Bibliotheek. Je ondersteunt ze bij het gebruik van de zelfbedieningsapparatuur en maakt ze wegwijs in het gebruik van de digitale catalogus en Mijn Menu.
  • Je beantwoordt vragen rondom uitlenen en verwijst klanten door.
  • Je ruimt de ingeleverde materialen op, zorgt voor een aantrekkelijke presentatie van onze collectie en een plezierige sfeer in de Bibliotheek.

Wat bieden wij?

Naast een prettige werksfeer betrekken we onze vrijwilligers zoveel mogelijk bij onze organisatie. Zo krijgen ook de vrijwilligers een eindejaarsattentie, worden er bijeenkomsten georganiseerd en is er elk jaar een leuk uitje of etentje. Natuurlijk krijgen de vrijwilligers ook een gratis abonnement van onze Bibliotheek.

Meer weten?

Stuur een mail naar: info@bibliotheekhgh.nl