Taalvisitevrijwilliger gezocht in Montfoort

Gepubliceerd op: 24 oktober 2023 10:19

Paul de Ridder bezocht wekelijks een Syrisch gezin met twee meisjes van acht en zes jaar. “In de circa vijftien weken dat ik daar geweest ben werd ik elke keer heel hartelijk ontvangen. Ik heb er veel lol in gehad. En ik had me nooit zo gerealiseerd dat voorlezen zo'n belangrijke basis legt voor de verdere ontwikkeling van de taal en woordenschat. Het is mooi dat ik dit voor de meisjes kon betekenen en dat ook de ouders het voorlezen een beetje opgepakt hebben". Wil jij ook kinderen helpen om taalvaardiger te worden? Meld je dan aan als vrijwilliger voorTaalvisite.

In gesprek met Paul de Ridder

Taalvisitevrijwilliger

Als Taalvisitevrijwilliger ga je 15 keer een uur bij een gezin thuis op bezoek. Jullie lezen gezamenlijk een boekje, spelen taalspelletjes of brengen een bezoek aan de Bibliotheek. De ouders worden actief betrokken, zodat zij na afloop zelf blijven (voor)lezen. Je geeft het gezin hierdoor handvatten waardoor kinderen het plezier in lezen en taal al spelenderwijs ontdekken.

Wat bieden wij?

Naast een prettige werksfeer betrekken we onze vrijwilligers zoveel mogelijk bij onze organisatie. Zo krijgen ook de vrijwilligers een eindejaarsattentie, worden er bijeenkomsten georganiseerd en is er elk jaar een leuk uitje of etentje. Natuurlijk krijgen de vrijwilligers ook een gratis abonnement van onze Bibliotheek.

Meer weten?

Stuur een mail naar: info@bibliotheekhgh.nl

Of kijk hier voor meer informatie