Een plek vol verhalen

Kom binnen en duik in een zee van verhalen, waar elke boekenplank een avontuur belooft en elke hoek een nieuw verhaal verbergt. De Bibliotheek is meer dan alleen een stapel boeken; het is een plek vol verhalen en ontdekkingen.

Blader door de pagina's van tijdloze klassiekers en laat je inspireren door de levensverhalen van bijzondere mensen. In de Bibliotheek ontmoet je niet alleen boeken, maar ook elkaar. Het is een ontmoetingsplaats waar ideeën worden uitgewisseld, meningen worden gedeeld en nieuwe dingen worden geleerd.

Dus, of je nu op zoek bent naar avontuur, kennis of gewoon een gezellige plek om te ontspannen, je vindt het allemaal in de Bibliotheek. Stap binnen, pak een boek en laat je meevoeren op een reis vol verhalen!

Jouw favoriete verhaal

Wat is jouw favoriete verhaal? Wij zijn benieuwd naar jouw lievelingsboek. Vertel ons waarom juist dit verhaal jou zo aanspreekt. Heb je er bijvoorbeeld een speciale herinnering aan, of heeft het je op een of andere manier geraakt?

Of het nu gaat om een boek dat je niet kon neerleggen, een verhaal dat je keer op keer wilt herlezen, of gewoon iets dat je hart heeft gestolen, we willen het horen! Jouw passie kan anderen inspireren om ook dat ene speciale boek te ontdekken waar ze van zullen houden. Dus waar wacht je nog op? Deel jouw favoriete verhaal met ons en laat de magie van het lezen verspreiden!

Deel:

Bijzondere verhalen

Meer bijzondere verhalen

Biebfabriek over verhalen

Tijdens de meivakantie opent de Biebfabriek de deuren voor kinderen van 4-12 jaar. Van rappen tot programmeren met lego, hoe vertel jij jouw verhaal?

Bekijk de activiteiten

Aan de slag met poëzie

In drie cursusavonden ga je aan de slag met poëzie en krijg je praktische tips over hoe je jouw verhaal op papier kunt zetten. Op 30 mei zijn Woerdense dichters welkom tijdens het open podium 'Woerdense Woorden' (voor het open podium is aanmelden niet nodig)

Meer over de cursus en aanmelden

Meer over Woerdense Woorden

Schrijf jouw levensverhaal

Jouw levensverhaal verdient het om gedeeld en bewaard te worden. Tijdens deze workshop helpen we je op weg met creatieve schrijfoefeningen en praktische tips. Met veel inspirerende voorbeelden van levensboeken kun je thuis verder aan de slag!

Meer over de worskhop en aanmelden

Verhalen om door te geven

Op 4 mei herdenken we het einde van De Tweede Wereldoorlog, staan we stil bij de slachtoffers en zijn we 2 minuten stil. Nu de generatie die de Oorlog actief heeft meegemaakt steeds kleiner wordt, wordt het steeds belangrijker om de verhalen van de oorlog door te geven.

Podcast: 2 minutenverhalen

Waar denken we eigenlijk aan tijdens het herdenken? Het Nationaal Comite 4 en 5 mei heeft in de podcastreeks 2 minutenverhalen een aantal audioportretten gemaakt van bijzondere persoonlijke verhalen over oorlog en vrijheid. Je luistert de podcast gemakkelijk via de website van het Comite 4 en 5 mei, Spotify of op 4 mei in de Bibliotheek Woerden.

Luister:

Boeken over oorlogstijd